« Prethodni | Sledeći»

Kako mladi slušaju muziku

reljasimicic | 24 Mar, 2009, 13:58 | Generalna | (2091 Reads)

Kao čovek koji se bavi muzikom
 ne mogu da ne primetim promene
koje su se desile od perioda mog detinjstva do sada.
Osećam da ništa kao pojedinac ne mogu da učinim, da naša deca ne podlegnu lošem muzičkom ukusu.
Gde počinje problem?
 Muzička interesovanja dece i mladih su danas prepuštena stihiji i konzumiranju svega, bez kritičkog odnosa prema stvarima i vrednostima koje one nose.
Problem počinje od države, a pod tim smatram institucije koje se” bave“ ovim pitanjima. Institucije dozvole medijima da bombarduju decu i omladinu šundom, a porodica kao stub svakog zdravog društva, ostane zatečena, prepuštena sebi i sve se to reflektuje na mlado biće koje je odgajano na „Pink“ kulturi, sa kojom kao folklor idu i plastične pevačice, žuta štampa, laka zarada, kao jedina opcija boljeg života.
Problem ovoga neki vide u Turbo-folk muzici,koja je nastala (kao) samo kod nas?
     Medjutim, ona postoji i u Rumuniji i Bugarskoj, a one nisu bile u ratovima 90-ih?
Manele je muzički pravac, koji je poreklom iz romskih zajednica Rumunije.
Ovaj pravac ima uticaje koji dolaze iz grčke, turske, srpske, arapske, rumunske lauteraske muzike. Ovaj fenomen je jednak srpskom turbo-folk-u, bugarskom cealga, albanskom tallava, turskom arabesk-u.
Problem šunda u muzici je, što se tiče naše muzike i scene, posebno scenskog izražavanja
pandemskog tipa i uvukao se u sve pravce (onoga što danas nazivamo postmodernom).
Postmoderna je jedini pravac koji nije negirala prethodni, ona je mešavina svega.
Kao i svaka mešavina, postaje sama sebi pretnja, jer se često spajaju stvari koje se harmonski gase i ubijaju ono što muzika jeste, ali kada se nešto kao mantra ponavlja na medijima ono postaje normalno, kao smrt u ratnim uslovimaYell.
      Postavlja se pitanje, ko može dati sebi za pravo da narodu ukine tako nešto?
Pa možda niko sada... ali kada bi se narod edukovao o muzici ili ma kojoj oblasti umetnosti, kada bi postojali preko potrebni vredonosni filteri, da im neko pokaže koliko te pojave utiču na naše društvo, time bi se smanjilo broj omladine koja se oblači kao po nekom šablonu, ublažili  bi fenomene tzv. fensi stvari, izrazi kao kul, strava, backstage, opušteno i slične termine koje su pravi jezički reperi trenutnog stanja.
Muzika je uvek odraz društvenih odnosa i trenutnog stanja u toj državi. Pokazatelj je tada muzika koje je najzastupljenija. Ako slušamo  npr. muziku baroka - čujemo mir i spokoj, harmonski sklad, postojanje dinamike, fraze koje su prožete širokim dijapazonom tonova.
Ako uzmemo današnju elektronsku muziku čućemo prvo zvuke koji nisu prirodni, o harmoniji se ne moze govoriti - jer ne postoji čak ni pokušaj politonije, fraze koje se vrte do besvesti.Pa zatim ako se pogleda, kako se ta muzika konzumira,
videćemo da je tu svako za sebe, odnosno da nema nekog plesa koji bi podrazumevao nešto što je zajedničko, društveno, gde partneri nešto dele. Muzika ovog vremena i reflektuje alienaciju. Ne možemo muziku kriviti kakva je- ona je ogledalo onog kakvo je naše društvo. Ako je danas normalno, da svako živi za sebe, onda je i normalno da svako igra za sebe, ne deli osećanja i živi u čauri , emotivno zaključan.  
Pojam muzičara je počeo gubiti smisao. Danas uglavnom za svaki instrument postoji „sample“ koji u nekom smislu podražava pravi orginalni instrument. Tako da tzv. živi bubanj se davno nije čuo na nekom snimku, uz poštovanje malog broja izuzetaka.
Problem je što je podražavanje, samo zamena originala, tako da mi slušamo kopiju.
Ako je muzika svirana od strane mašine, pa gde je tu onda čovek i emocije?   

Trackback URL: http://www.blog.rs/trackback.php?id=52266
Dodaj komentar
Dodaj komentar





Zapamti me

Comments
[11] [Komentari]| Autor suky | 24 Mar 2009, 16:18

hm!?

[10] [Komentari]| Autor CyberCat | 01 Apr 2009, 00:20

Najpre želim da ti čestitam prvi post i da ti poželim uspeh u daljem pisanju.
Mislim da je na roditeljima velika odgovornost što se izbora muzike tiče u najranijem uzrastu deteta jer tada već mogu da utiču na to šta deca slušaju. Ipak, neizbežno je da će deca kasnije sama izabrati muziku koja im najviše prija.

[9] [Komentari]| Autor reljasimicic | 01 Apr 2009, 00:32

Hvala na komentaru.Ovaj post i jeste namenjen najviše roditeljima, jer su oni ti koji prave svesno ili nesvesno ovakve izbore.

[8] [Komentari]| Autor JKamatovic | 01 Apr 2009, 08:20

Nisam roditelj ali svakako da sam zabrinuta.
Smatram da nije u redu kada ljude delimo po tome "ko šta sluša". Ono o čemu sam razmišljala je, da nije problem sama vrsta muzike, i da li je ona kao takva šund, već šta uz tu muziku SVE dobijamo u paketu. U svakom smislu...:(

Želim ti uspešno pisanje bloga :)

[7] [Komentari]| Autor Ominotago | 01 Apr 2009, 16:33

Iskreno zastrašujuće! I evo, nije mi stalo kako će neko ili bilo ko da se oseća, ali mnogo toga što se danas stavlja pod imenom muzike, meni nije ni blizu muzici! A šta sve uz to još ide...to je posebna priča. Ostaću pri svom izboru muzike, sa melodijom, sa tekstom, sa predivnim melodijama...

[6] Potpuno si u pravu...[Komentari]| Autor Miki | 11 Apr 2009, 16:01

Slazem se sa svim sto si naveo, lepo osmisljen tekst...Zao mi je sto je to tako, ali mislim da ce tako biti jos mnogo narednih godina. U ovoj zemlji normalni ljudi na vlasti ne mogu da opstanu jer je mnogo onih drugih oko njih, a od vlasti sve zavisi. Sta da se radi, tako je kako je...

[5] [Komentari]| Autor sanjarenja56 | 11 Apr 2009, 16:32

...nema ga. Valjana razmišljanja, samo ne vidim rešenje. Na muzički ukus mladih utiče se od ranog detinjstva, sistematski, a to očigledno mnogi rade pogrešno.

[4] [Komentari]| Autor rada_kon | 27 Apr 2009, 14:59

Čestitke za dobar post :) Slažem se sa CyberCat i ostalim komentarima, rešenje je kako u stalnom obrazovanju, tako i generalno u poboljšanju naše stvarnosti. Vreme tranzicije nas je uvuklo u samo dno. Bila sam ne malo iznenadjena kada su deca prošlog leta u KompKampu slušala turbofolk, šta iznenadjena- zapanjena. Vuku to prvo od roditelja, definitivno. A koliko nam je Pink nametnuo ili ne- ja ga ne gledam, ali naša stvarnost zahteva obrazovanje na polju muzike i zato mi je drago da si počeo ovaj blog . Moj sin je isto pročitao-njegov komentar je-pa, ovaj nam je k'o rođak ;) Kada je imao 4 godine, pa vrtimo daljinac, govorio je : sklanjaj tu matoru muziku :)A nije samo matora, nego baš žilava.

I na kraju, ima pravo svako da sluša šta mu prija, ali obrazovanje nije na odmet :) naprotiv.

Nadam se da ćemo ovde čitati tvoje ideje za rešenje ove tužne pojave, te prenositi na našu decu i okolinu .Srećno u blogovanju !

[3] kontakt[Komentari]| Autor rada_kon | 04 Maj 2009, 02:21

javi se putem e-maila da se dogovaramo za leto za kamp :) pozdrav

[2] podsetnik[Komentari]| Autor rada_kon | 06 Jun 2009, 00:16

čujemo se u toku sledeće nedelje :) nisam zaboravila, samo bila u gužvi : juče van novog sada i opet ništa od kafe sa društvom..:(

[1] [Komentari]| Autor dzurkalo | 29 Jun 2009, 10:14

Promenilo se dosta u desavanjima oko muzike... Smatram da je kljuc bas u svojevrsnoj... preorganizovanosti... koja se bazira na potrebi da se stave pod kontrolu pare koje idu uz estradu.. Tako imamo diktat MTV-jeva, Pinkova i sl.ranije su trendovi stizali iz glava kreativnih ljudi koji sviraju... sada sviraci slede trendove zaplanirane u medijima...
Deci treba pokazati kako da slusaju.. a ne sta da slusaju...