Rumunija i njihov Internet prostor

reljasimicic | 26 Jun, 2009, 00:13 | Internet marketing | (1458 Reads)

Broj stanovnika u Rumuniji je, po popisu 1.1.2008. godine 21.52 miliona,

a 44.9% živi u seoskim sredinama. Rumunija ima 41 okrug.

Po  Google- ovim statistikama u Rumuniji 23.9 % populacije koristi Internet odnosno 5.062.500 korisnika.

 

 

Zaključio sam da je to veliko tržište ali neistraženo, i sa srpske i sa rumunske strane.

Kakve su im navike, e trgovina i blogovi je bilo logično pitanje samom sebi?

Pogledao sam istraživanje populacije 16+  

Radila je agencija e RESEARCH CORP na uzorku od 988 ispitanika od 10-14. marta 2009. godine.

  • Preko 50% online populacije počelo je da koristi Internet u periodu između

       2000-2004. godine.

  • Preko 91% ove populacije 16+ pristupa svakodnevno Internetu
  • U većim  urbanim sredinama najviše koriste najviše muškarci od 40-49, visokoobrazovani i ljudi koji se odlučuju za kupovinu proizvoda sa dužim periodom korišćenja.
  • VREME PRISTUPA INTERNETU - 52% pristupa u periodu posle 18 h  dok 34% od 10 -18 h.
  • MESTO PRISTUPANJA INTERNETU -  najviše od kuce, zatim sa posla i na kraju mobilna telefonija.
  • VREME PROVEDENO NA INTERNETU - 71% provede vise od 3 sata dnevno na Internetu.
  • MOTIVI PRISTUPA - Oko 70% ispitanih kaze da su razlozi pristupu licni , koliko  profesionalni. 85% dolazi zbog bogatstva informacija i lake upotrebe ( na tom nivou se nalaze  i zabava i komunikacija sa prijateljima) .
  • DISTRIBUTIVNI KANALI - Internet + TV su najomiljeniji  medijski kanali. Online trgovina je u porastu. Najviše se kupuju željene usluge ili proizvodi, računari i računarska oprema, softveri, sportska oprema i dostava spremljene hrane.

 Najposećeniji blog  ima 285.651 jedinstvenih poseta mesečno.

Najposećeniji u kategoriji E trgovina ima 1.424.510 jedinstvenih poseta mesečno.

PayPal u Rumuniji - postoji mogućnost i slanja i primanja uplata, ali nisam stekao utisak da je to stvarno zaživelo.

Oni i dalje koriste, kad je u pitanju e- trgovina, najviše pouzeće, zatim putem bankovnog transfera, a MoneyBookers je nešto na čega su se mnogi (sudeći po forumima) opekli.

Da li se ova dva tržišta mogu povezati?

Ja verujem da mogu na obostranu, ako ne i više na srpsku korist.

 

 

 

 

 

Trackback URL: http://www.blog.rs/trackback.php?id=59686

Zašto pisati korporativni blog ?

reljasimicic | 17 Maj, 2009, 19:12 | Internet marketing | (1813 Reads)

Pitanje koje na vreme treba postaviti ..Foot in mouth
Pitao sam se u čemu je tu dobit kompanije  ?

Ukucam korporativni blog u Srbiji i dobijem rezultat..

Zašto  PISATI korporativni blog ?

 

  • Prvenstveno što su blogovi danas važni.
  • Blogovi predstavljaju jedan od najjeftinijih, najlakših i najbržih načina za promociju.

Po jednom istraživanju  Newcom Score iz 2005. godine 30% online populacije posećuje i čita blogove. Ovaj trend je sa sigurnošcu u uzlaznoj putanji, studija se temelji na činjenici da osobe koje čitaju blogove imaju  prihode iznad prosečnih, mladji su, koriste brže načine kominikacije, više su otvoreni za kupovinu online proizvoda i usluga.

Još 2005. godine  USA Today pominje važnost korporativnih blogova: Za male kompanije kreiranje bloga može doneti  znatnu vrednost i može postati centar profita te kompanije.
Medjutim, novac i profit su samo neki od mnogih prednosti korporativnih blogova.

Druge pogodnosti su:

  • unapredivanje odnosa sa klijentima neformalnim putem
  • interakcija sa prisutnima na blogu
  • stvaranje brenda kompanije i njenih proizvoda
  •  stvaranje generacije lidera prodaje
  •  poboljšanje usluga klijentima i izgradnja bolje slike o kompaniji, dakle, interakcija sa većim brojem predstavnika ciljne grupe.

Stručnjaci iz ove oblasti, kao Suzan Falter Bars, napominju činjenicu da će u budućnosti blogovi zameniti online časopise i novine .. lično, mislim da će svako tržište drugačije reagovati ili grešim ?!
Blogovi su laki za upotrebu, jednostavni za ažuriranje i mogu imati više autora. Pretraživači “vole” blogove kao i predstavnici medija.

Blogovi su u suštini oblik komunikacije. Blogovi kao i e- mail marketing i direktni marketing mogu biti dodatni izvori prihoda.

Kako  vaš korporativni  blog učiniti efikasnim (Dalje)

Trackback URL: http://www.blog.rs/trackback.php?id=57025