Rumunija i njihov Internet prostor
Broj stanovnika u Rumuniji je, po popisu 1.1.2008. godine 21.52 miliona,
a 44.9% živi u seoskim sredinama. Rumunija ima 41 okrug.
Po Google- ovim statistikama u Rumuniji 23.9 % populacije koristi Internet odnosno 5.062.500 korisnika.
Zaključio sam da je to veliko tržište ali neistraženo, i sa srpske i sa rumunske strane.
Kakve su im
navike, e trgovina i blogovi je bilo logično pitanje samom sebi?
Pogledao sam istraživanje populacije 16+
Radila je agencija e RESEARCH CORP na uzorku od 988 ispitanika od 10-14. marta 2009. godine.
- Preko 50% online populacije počelo je da koristi Internet u periodu između
2000-2004. godine.
- Preko 91% ove populacije 16+ pristupa svakodnevno Internetu
- U većim urbanim sredinama najviše koriste najviše muškarci od 40-49, visokoobrazovani i ljudi koji se odlučuju za kupovinu proizvoda sa dužim periodom korišćenja.
- VREME PRISTUPA INTERNETU - 52% pristupa u periodu posle 18 h dok 34% od 10 -18 h.
- MESTO PRISTUPANJA INTERNETU - najviše od kuce, zatim sa posla i na kraju mobilna telefonija.
- VREME PROVEDENO NA INTERNETU - 71% provede vise od 3 sata dnevno na Internetu.
- MOTIVI PRISTUPA - Oko 70% ispitanih kaze da su razlozi pristupu licni , koliko profesionalni. 85% dolazi zbog bogatstva informacija i lake upotrebe ( na tom nivou se nalaze i zabava i komunikacija sa prijateljima) .
- DISTRIBUTIVNI KANALI - Internet + TV su najomiljeniji medijski kanali. Online trgovina je u porastu. Najviše se kupuju željene usluge ili proizvodi, računari i računarska oprema, softveri, sportska oprema i dostava spremljene hrane.
Najposećeniji blog ima 285.651 jedinstvenih poseta mesečno.
Najposećeniji u kategoriji E trgovina ima 1.424.510 jedinstvenih poseta mesečno.
PayPal u Rumuniji - postoji mogućnost i slanja i primanja uplata, ali nisam stekao utisak da je to stvarno zaživelo.
Oni i dalje koriste, kad je u pitanju e- trgovina, najviše pouzeće, zatim putem bankovnog transfera, a MoneyBookers je nešto na čega su se mnogi (sudeći po forumima) opekli.
Da li se ova dva tržišta mogu povezati?
Ja verujem da mogu na obostranu, ako ne i više na srpsku korist.
Trackback URL: http://www.blog.rs/trackback.php?id=59686
Zašto pisati korporativni blog ?
Pitanje koje na vreme treba postaviti ..
Pitao sam se u čemu je tu dobit kompanije ?
Ukucam korporativni blog u Srbiji i dobijem rezultat..
Zašto PISATI korporativni blog ?
- Prvenstveno što su blogovi danas važni.
- Blogovi predstavljaju jedan od najjeftinijih, najlakših i najbržih načina za promociju.
Po jednom istraživanju Newcom Score iz 2005. godine 30% online populacije posećuje i čita blogove. Ovaj trend je sa sigurnošcu u uzlaznoj putanji, studija se temelji na činjenici da osobe koje čitaju blogove imaju prihode iznad prosečnih, mladji su, koriste brže načine kominikacije, više su otvoreni za kupovinu online proizvoda i usluga.
Još 2005. godine USA Today pominje važnost korporativnih blogova: Za male kompanije kreiranje bloga može doneti znatnu vrednost i može postati centar profita te kompanije.
Medjutim, novac i profit su samo neki od mnogih prednosti korporativnih blogova.
Druge pogodnosti su:
- unapredivanje odnosa sa klijentima neformalnim putem
- interakcija sa prisutnima na blogu
- stvaranje brenda kompanije i njenih proizvoda
- stvaranje generacije lidera prodaje
- poboljšanje usluga klijentima i izgradnja bolje slike o kompaniji, dakle, interakcija sa većim brojem predstavnika ciljne grupe.
Stručnjaci iz ove oblasti, kao Suzan Falter Bars, napominju činjenicu da će u budućnosti blogovi zameniti online časopise i novine .. lično, mislim da će svako tržište drugačije reagovati ili grešim ?!
Blogovi su laki za upotrebu, jednostavni za ažuriranje i mogu imati više autora. Pretraživači “vole” blogove kao i predstavnici medija.
Blogovi su u suštini oblik komunikacije. Blogovi kao i e- mail marketing i direktni marketing mogu biti dodatni izvori prihoda.
Kako vaš korporativni blog učiniti efikasnim ? (Dalje)
Trackback URL: http://www.blog.rs/trackback.php?id=57025