Pitanje koje na vreme treba postaviti ..
Pitao sam se u čemu je tu dobit kompanije ?
Ukucam korporativni blog u Srbiji i dobijem rezultat..
Zašto PISATI korporativni blog ?
Po jednom istraživanju Newcom Score iz 2005. godine 30% online populacije posećuje i čita blogove. Ovaj trend je sa sigurnošcu u uzlaznoj putanji, studija se temelji na činjenici da osobe koje čitaju blogove imaju prihode iznad prosečnih, mladji su, koriste brže načine kominikacije, više su otvoreni za kupovinu online proizvoda i usluga.
Još 2005. godine USA Today pominje važnost korporativnih blogova: Za male kompanije kreiranje bloga može doneti znatnu vrednost i može postati centar profita te kompanije.
Medjutim, novac i profit su samo neki od mnogih prednosti korporativnih blogova.
Druge pogodnosti su:
Stručnjaci iz ove oblasti, kao Suzan Falter Bars, napominju činjenicu da će u budućnosti blogovi zameniti online časopise i novine .. lično, mislim da će svako tržište drugačije reagovati ili grešim ?!
Blogovi su laki za upotrebu, jednostavni za ažuriranje i mogu imati više autora. Pretraživači “vole” blogove kao i predstavnici medija.
Blogovi su u suštini oblik komunikacije. Blogovi kao i e- mail marketing i direktni marketing mogu biti dodatni izvori prihoda.
Kako vaš korporativni blog učiniti efikasnim ?
Blogovi nisu mediji klasičnog marketinga. Postoje mnogo nivoa komunikacije i deljenja odredjenog sadržaja. Ako stavite post na na kojem se samo promovišete, blog će biti dosadan korisnicima. Umesto toga možete staviti mišljenja i članke iz oblasti u kojima radite, možete dozvoliti drugim korisnicima da oni pišu svoje članke i možete diskutovati putem svojih komentara i komentara vaših posetilaca. Kako Marketing Eye, preporučuje da procenat promocije na blogu bude 20%, a da 80% vremena bude utrošeno na relevantne sadržaje iz date oblasti.
Odnos može biti i 15/85 tako da promocija bude vršena svakodnevnim jezikom, a ne jezikom prodaje, jer blog nije reklama nekog proizvoda ili kompanije, ali njime ciljna grupa kompanije može da komentariše i svi koji učestvuju mogu da dele stručne savete iz različitih oblasti. Tada kada odlučite ko mogu biti autori vašeg bloga, treba uzeti u razmatranje nekoliko osobine koje je važno da poseduju:
Da stručno pišu (nije neophodno imati novinarsku diplomu ).
Da imaju jasno vizuju dodatnih vrednosti koje pružaju klijentima kompanije. Ovo znaci odgovorno ponašanje prema klijentima, odgovorno ponašanje menadjera, marketara, PR-a, i bilo koga ko dublje poznaje kompaniju i njene proizvode.
To su oni koji ce u biti u direktnoj interakciji sa vašim klijentima. Iako je marketing služba odgovorna za ovaj blog, zaposleni svih sektora su oni koji imaju najviše znanja o proizvodima kompanije i interesante priče o njoj.
Jako je važno da korporativni blog bude transparentan , dakle da postoji kontakt na stranici i na kraju svakog posta, da postoji kontakt autora, posebno ako ima više autora.
Pitanje je - koliko treba često postavljati postove na blog ?
Šta znaci previše i premalo ?
Ako želite da blog napreduje imajte sveže i nove informacije. Više od jednom nedeljno. Komponenta razvoja bloga je i prusutnost na drugim blogovima iz vaše oblasti putem komentara na zadanu temu. Ona pridonosi stvaranju slike lidera u toj oblasti bez promovisanja soptvenih proizvoda. Važno je da se oceni svaki novi post da bi stvorili baze stalnih posetilaca, koji su potencijalni kupci. Postovi ne bi trebalo da budu dugi nego korisni (to i ja treba da naucim) , sa linkovima na kojima se nalaze drugi izvori.
Trackback URL: http://www.blog.rs/trackback.php?id=57025
Vrlo lijep post... Samo nastavi tako i redovno cu "navracati"!
Sacuvala sam ovu stranicu :)
Jedna napomena - vjerovatno si, u brzini, greskom napisao da blog treba dopunjavati "manje od jednom mjesecno" (poslednji pasus).
Sve najbolje!!!
« | Maj 2009 | » | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |