« Prethodni | Sledeći»

Zašto pisati korporativni blog ?

reljasimicic | 17 Maj, 2009, 19:12 | Internet marketing | (1639 Reads)

Pitanje koje na vreme treba postaviti ..Foot in mouth
Pitao sam se u čemu je tu dobit kompanije  ?

Ukucam korporativni blog u Srbiji i dobijem rezultat..

Zašto  PISATI korporativni blog ?

 

  • Prvenstveno što su blogovi danas važni.
  • Blogovi predstavljaju jedan od najjeftinijih, najlakših i najbržih načina za promociju.

Po jednom istraživanju  Newcom Score iz 2005. godine 30% online populacije posećuje i čita blogove. Ovaj trend je sa sigurnošcu u uzlaznoj putanji, studija se temelji na činjenici da osobe koje čitaju blogove imaju  prihode iznad prosečnih, mladji su, koriste brže načine kominikacije, više su otvoreni za kupovinu online proizvoda i usluga.

Još 2005. godine  USA Today pominje važnost korporativnih blogova: Za male kompanije kreiranje bloga može doneti  znatnu vrednost i može postati centar profita te kompanije.
Medjutim, novac i profit su samo neki od mnogih prednosti korporativnih blogova.

Druge pogodnosti su:

  • unapredivanje odnosa sa klijentima neformalnim putem
  • interakcija sa prisutnima na blogu
  • stvaranje brenda kompanije i njenih proizvoda
  •  stvaranje generacije lidera prodaje
  •  poboljšanje usluga klijentima i izgradnja bolje slike o kompaniji, dakle, interakcija sa većim brojem predstavnika ciljne grupe.

Stručnjaci iz ove oblasti, kao Suzan Falter Bars, napominju činjenicu da će u budućnosti blogovi zameniti online časopise i novine .. lično, mislim da će svako tržište drugačije reagovati ili grešim ?!
Blogovi su laki za upotrebu, jednostavni za ažuriranje i mogu imati više autora. Pretraživači “vole” blogove kao i predstavnici medija.

Blogovi su u suštini oblik komunikacije. Blogovi kao i e- mail marketing i direktni marketing mogu biti dodatni izvori prihoda.

Kako  vaš korporativni  blog učiniti efikasnim ?

Blogovi nisu mediji klasičnog marketinga. Postoje mnogo nivoa komunikacije i deljenja odredjenog sadržaja. Ako stavite post na  na kojem se samo promovišete, blog će biti dosadan korisnicima. Umesto toga možete staviti mišljenja i članke iz oblasti u kojima radite, možete dozvoliti drugim korisnicima da oni pišu svoje članke i možete diskutovati putem svojih komentara  i komentara vaših posetilaca. Kako Marketing Eye, preporučuje da procenat promocije na blogu bude 20%, a da 80% vremena bude utrošeno na relevantne sadržaje iz date oblasti.


Odnos može biti i 15/85 tako da promocija bude vršena svakodnevnim jezikom, a ne jezikom prodaje, jer blog nije reklama nekog proizvoda ili kompanije, ali njime ciljna grupa kompanije može da komentariše i svi koji učestvuju mogu da dele stručne savete iz različitih oblasti. Tada kada odlučite ko mogu biti autori vašeg bloga, treba uzeti u razmatranje  nekoliko osobine koje je važno da poseduju:

 


Da stručno pišu (nije neophodno imati novinarsku diplomu ).
Da imaju jasno vizuju dodatnih vrednosti  koje pružaju klijentima kompanije. Ovo znaci odgovorno ponašanje prema klijentima, odgovorno ponašanje menadjera, marketara, PR-a, i bilo koga ko dublje poznaje kompaniju i njene proizvode.

To su oni koji ce u biti u direktnoj interakciji sa vašim klijentima. Iako je marketing služba  odgovorna za ovaj blog, zaposleni svih sektora su oni koji imaju najviše znanja o proizvodima kompanije i interesante priče o njoj.
Jako je važno da korporativni blog bude transparentan , dakle da postoji kontakt na stranici i na kraju svakog posta,  da postoji kontakt  autora, posebno ako ima više autora.

Pitanje je - koliko treba često postavljati postove na blog ?

Šta znaci previše i premalo ?


Ako želite da blog napreduje imajte sveže i nove informacije. Više od jednom nedeljno. Komponenta razvoja bloga je i prusutnost na drugim blogovima iz vaše oblasti putem komentara na zadanu temu. Ona pridonosi stvaranju slike lidera u toj oblasti bez promovisanja soptvenih proizvoda. Važno je da  se oceni svaki novi post da bi stvorili  baze stalnih posetilaca, koji su potencijalni kupci. Postovi ne bi trebalo da budu dugi nego korisni (to i ja treba da naucimCry) , sa linkovima na kojima se nalaze drugi izvori.

Trackback URL: http://www.blog.rs/trackback.php?id=57025
Dodaj komentar
Dodaj komentar





Zapamti me

Comments
[5] Sjajno[Komentari]| Autor rada_kon | 18 Maj 2009, 05:39

Čestitke :)

[4] [Komentari]| Autor reljasimicic | 18 Maj 2009, 11:23

@rada_kon

Zahvaljujem, nadam se da cu imati jos sadrzajnije postove.

[3] Bookmarks[Komentari]| Autor ZO | 20 Jun 2009, 21:39

Vrlo lijep post... Samo nastavi tako i redovno cu "navracati"!
Sacuvala sam ovu stranicu :)
Jedna napomena - vjerovatno si, u brzini, greskom napisao da blog treba dopunjavati "manje od jednom mjesecno" (poslednji pasus).
Sve najbolje!!!

[2] @ Autor Zo[Komentari]| Autor reljasimicic | 24 Jun 2009, 18:17

Jeste uvek nešto napravim..

[1] Pozdrav[Komentari]| Autor marinna | 21 Sep 2009, 20:07

Relja druze samo nastavi,cekam nesto malo energicnije i originalnije od tebe!